Sunday, April 4, 2010

Ingatan Bersama.....

Bismillahirrahmanirrahim….Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang ku mulakan setiap kalimatku..

InsyAllah.. Moga Allah terus memberi kekuatan kepadaku untuk memuliakan-Nya dalam setiap perbuatanku, memohon hidayah-Nya di sepanjang perjalanan hidupku..

Ya Allah, tiada yang lain yang kami harapkan selain mendapat keredhaan-Mu pada seluruh kehidupan kami… Pandulah langkah kami agar sentiasa melangkah menuju REDHA-Mu..

Allahumma Aminnn.

Kepada sahabat yang dikasihi,

Kutuliskan warkah ini khas untuk kalian... untuk kuukirkan kalimat-kalimat yang dapat kita jadikan panduan hidup bersama.. hidup sebagai seorang hamba dan juga sebagai seorang khalifah yang sentiasa tunduk dan patuh mengagungkan kekuasaan-Nya… agar kita bisa menjadi hamba-Nya yang setia.. juga agar kita bisa menjadi khalifah yang terus bermujahadah untuk terus melangkah meneruskan perjuangan ini.. kerana di mata hati kita telah tercatat satu cita-cita mulia sebagai mujahidullah, sebagai syahidullah….

InsyaAllah… Moga Allah terus membenarkan kaki kita melangkah pada jalan mulia ini…

Ya Ahsanul Mukmin… Sungguh, hidup ini hanyalah untuk bermain-main, bersuka ria kerana untuk itulah dunia diciptakan.. tempat untuk bersuka ria dan berseronok-seronok.. Tapi, kesenokan yang berbeza akan dapat dirasakan oleh mereka yang mencari Allah dalam setiap kehidupannya… Kehidupan yang tidak didasari dengan ikutan nafsu semata-mata, tetapi diacuankan dengan al-Quran dan Sunah Rasulullah Kekasih Allah.

1 comment: